Κελάιδισμα-Διδασκαλία εκπαίδευση Μαλινουά

2012-11-05 11:29

  φωνη  αρσενικου   μαλινουαyoutu.be/-yBcjCIwCNs

Το κελάηδισμα είναι μια διαδοχή από διάφορες στροφές. Μερικές από αυτές είναι κληρονομικές και άλλες είναι αντιγραμμένες από το περιβάλλον. Είναι γνωστό ότι το καναρίνι είναι ιδιαιτέρως μιμητικό πουλί. Το κελάηδισμα είναι ένα μέσο για να προσελκύει το αρσενικό καναρίνι το θηλυκό στην περίοδο του ζευγαρώματος. Αυτό που χαρακτηρίζει το κελάηδισμα του καναρινιού Μαλινουά είναι ότι αποτελεί τεχνητό κελάηδισμα φτιαγμένο και τελειοποιημένο από τον άνθρωπο με τη μέθοδο της γενετικής διαλογής και της εκμαθήσεως.

Το κελάηδισμα αποτελείται από στροφές, οι στροφές αποτελούνται από συλλαβές, και αυτές με τη σειρά τους από σύμφωνα και φωνήεντα.

Σημειωτέον ότι διακρίνουμε τρία επίπεδα ακουστικής :

Το υψηλό, το μέσο, και το χαμηλό. Στα Μαλινουά το πιο αξιόλογο κελάηδισμα είναι αυτό που λέγεται σε χαμηλό επίπεδο και το οποίο όταν είναι και βαθύ και αργό του δίνει μεγάλη αξία.

Το κελάηδισμα των Μαλινουά χαρακτηρίζεται από το <> που περιέχει και που οφείλεται στη διάπλαση του φωνητικού του συστήματος.

Οι στροφές των Μαλινουά χωρίζονται σε 3 κατηγορίες : τις πολύ αξιόλογες, τις αξιόλογες, και τις λίγο αξιόλογες.

Οι πολύ αξιόλογες, είναι τέσσερις : Klokkende-Bollende-Staltonen- και τα Φλάουτα, και βαθμολογούνται από 3 εως 9 βαθμούς, εκτός από την klokkende που βαθμολογείται από 4 μέχρι 12.

Οι αξιόλογες είναι επτά : Rollende-Knorr-Woeten-Belen-Belrol-Fluirol και η Tzonken ,που βαθμολογούνται από 2 μέχρι 6 βαθμούς.

Οι λίγο αξιόλογες είναι δύο : η schokkel και κάποια τυχόν μη προβλεπόμενη στροφή, που βαθμολογούνται από 1 μέχρι 3 βαθμούς.

Οι στροφές που λέει το Μαλινουά κρίνονται ακόμα και με άλλα κριτήρια όπως το βάθος του τόνου, η διαδοχή και η ποικιλία των στροφών καθώς και η ζωντάνια και το μήκος κάθε στροφής.

Όμως δεν αρκεί να πει ένα πουλί την κάθε στροφή καλά, πρέπει ακόμα να υπάρχει και μια αρμονία μεταξύ των στροφών, και αυτό βαθμολογείται από 0 έως 3 βαθμούς στην εντύπωση.

Τέλος υπάρχει και η αρμονία των στάμ, η οποία βαθμολογείται επίσης από 0
έως 3 βαθμούς.

Το στάμ είναι μια ομάδα από δύο ,τρία ,τέσσερα ή έξι πουλιά. Πιο συχνά αποτελείται από τέσσερα και το να πάρει κάποιος 3 βαθμούς στην αρμονία είναι το αποκορύφωμα της επιτυχίας ενός εκτροφέα στη δημιουργία
ενός ίδιου αίματος.

Όμως μαζί με τις ωραίες στροφές, τα Μαλινουά, βγάζουν ενίοτε και μερικές ενοχλητικές φωνές, που προέρχονται από τις πρωταρχικές φωνές των καναρινιών, ή συχνότερα έχουν αντιγραφεί από το περιβάλλον τους. Οι φωνές αυτές είναι πολύ επικίνδυνες για έναν εκτροφέα διότι αντιγράφονται εύκολα
από τα νεαρά Μαλινουά.

Διακρίνουμε διάφορες αρνητικές φωνές : τις αναπνοές, τους οξείς ήχους, τις ρινικές, τα sneeter, τα tjip tjep και τα slet που βαθμολογούνται από 1 έως 3 αρνητικούς βαθμούς.

Υπάρχει όμως και μια αρνητική φωνή, το Tjap που αν την πεί το πουλί μηδενίζεται και αποβάλλεται από έναν διαγωνισμό.

Οι αρνητικές φωνές είναι αρκετά σπάνιες στα Μαλινουά, γιατί ο κάθε εκτροφέας αποβάλλει κάθε πουλί που θα πει μια από αυτές τις φωνές.

Κάθε εκτροφέας Μαλινουά δεν πρέπει να έχει άλλα πουλιά στον ίδιο χώρο.

 

Διδασκαλία

Λίγα λόγια για την διδασκαλία και την εκπαίδευση των μικρών μας φίλων, πιστεύουμε πως είναι ό,τι πρέπει για να βοηθηθούν τα νέα μέλη του συλλόγου μας , και να θυμηθούν οι παλαιότεροι εάν έχουν ξεχάσει κάτι.

Αρχίζοντας , θέλουμε να αναφέρουμε πως τίποτα πάνω στην εκπαίδευση και την διδασκαλία δεν είναι απόλυτο.

Ο καθένας δοκιμάζει κάθε χρόνο με τον δικό του ή με διαφορετικό τρόπο αυτό που πιστεύει ότι θα του δώσει καλύτερα αποτελέσματα.

Παρόλα αυτά , υπάρχουν ορισμένοι σταθεροί κανόνες που έχουν δοκιμάσει πολλά χρόνια πριν από εμάς σπουδαίοι εκτροφείς Μαλινουά. Θεωρούμε ότι αυτοί οι κανόνες που λίγοι έγραψαν, αποτελούν μπούσουλα για τις επόμενες γενιές εκτροφέων.

Πολλοί μπερδεύουν την διδασκαλία με την εκπαίδευση.

Ας δούμε λοιπόν τι είναι διδασκαλία ,και τι είναι εκπαίδευση.

Με τον όρο διδασκαλία εννοούμε την προσπάθεια που καταβάλλει το μικρό Μαλινουά (και ο εκτροφέας) να γίνει ίδιο ή και καλύτερο από τον δάσκαλό του.

Σκοπός της διδασκαλίας είναι να μπορέσουμε με το τέλος του φθινοπώρου να έχουμε όσο το δυνατό καλύτερα πουλιά, που θα ανταμείψουν τον κόπο και την προσπάθεια όλης της χρονιάς εκπροσωπώντας μας επάξια στους διαγωνισμούς δινοντάς μας κουράγιο και όρεξη, να συνεχίσουμε την νέα χρονιά με ελπίδα ότι θα βελτιώσουμε την ποιότητα του τραγουδιού,και ότι θα εξασφαλίσουμε νέους δασκάλους.

Για να μπορέσουμε να έχουμε καλούς τραγουδιστές ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα :

Αμέσως μετά τον απογαλακτισμό μεταφέρουμε τα μικρά σε κλούβα μέτρου μέσα στο ίδιο δωμάτιο που βρίσκονται οι δάσκαλοι που έχουμε επιλέξει.

Οι δάσκαλοι αυτοί θα πρέπει να είναι συγγενικά πουλιά ,να έχουν όλες τις φωνές και ιδιαίτερα αυτές που χαρακτηρίζουν τα Μαλινουά, δηλ.τις φωνές του νερού.

Όταν καταλάβουμε ότι τα μικρά τρώνε σπόρους τα βάζουμε σε μεγαλύτερη κλούβα πτήσεως εκεί που υπάρχουν και τα πουλιά της διδασκαλίας.

Καλό είναι να ξεχωρίσουμε και να έχουμε σ’ αυτή την κλούβα μόνο τα νεαρά αρσενικά παρέα με τους δασκάλους κι όχι νεαρά θηλυκά

Οι μαθητές σε διάστημα λίγων εβδομάδων παρακολουθούν,και προσπαθούν να μιμηθούν το κελάηδημα και τις κινήσεις των δασκάλων.

Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ταίζουμε σωστά τα πουλιά κυρίως σπόρους που αποτελούν και την βασική τους τροφή.

Ο αριθμός των δασκάλων για άλλους είναι ένας ανά τριάντα πουλιά για άλλους όσους περισσότερους γίνεται.
Εμείς το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως πρέπει να έχουν όλοι την ίδια κατεύθυνση.

Ένα σοβαρό λάθος που κάνουν ορισμένοι είναι να χρησιμοποιούν πουλιά για διδασκαλία,πουλιά διαφορετικής κατεύθυνσης με αποτέλεσμα κατά την εκπαίδευση να μην μπορούν να κάνουν τετράδες.

Εκαπίδευση

Με την εκπαίδευση προσπαθούμε να επιτύχουμε να αποδώσουν όσο το δυνατό καλύτερα αυτά που έμαθαν τα πουλιά στη διδασκαλία ώστε να είναι έτοιμα για το διαγωνισμό.

Για αυτό μετά το τέλος της πτερόρροιας περίπου στά μέσα Οκτωβρίου πρέπει :

Απογευματινή ώρα να βάλουμε τα μικρά στά ατομικά κλουβιά διαγωνισμού, με όσο το δυνατό λιγότερη ταλαιπωρία.

Μετά από διάστημα μίας εβδομάδας, βάζουμε ανάμεσά τους χωρίσματα, ώστε να μην βλέπουν το ένα το άλλο για να μπορέσουν να συγκεντρωθούν καλύτερα στο τραγούδι τους.

Η τροφή που δίνουμε είναι μικτοί σπόροι. Οι δάσκαλοι βρίσκονται μέσα στο σχολείο σαν να είναι και αυτοί μαθητές. Μετά από 3 έως 4 μέρες ελλατώνουμε το φως στο χώρο, και σταδιακά το κλείνουμε τελείως. Σε αυτό το στάδιο φανταστείτε ένα δωμάτιο που μπαίνει φως μόνο από τις γρίλιες του πατζουριού.

Μετά από 3 έως 4 μέρες ανοίγουμε το φως στο χώρο και τοποθετούμε ελαφριά κουρτίνα μπροστά στο εκπαιδευτήριο.

Σταδιακά μειώνουμε το φως στο χώρο έως ότου το κλείσουμε τελείως ενώ η κουρτίνα πάντα παραμένει μπροστά στα πουλιά.

Φροντίζουμε αυτός ο χώρος να αερίζεται σωστά προσέχουμε τη διατροφή και αλλάζουμε συχνά το νερό.

Έχει έρθει τώρα ο καιρός να στήσουμε τα πουλιά. Τα βγάζουμε από το ράφι και τα τοποθετούμε σε απόσταση τριών μέτρων μπροστά μας το ένα κλουβί πάνω στο άλλο και στο πάνω μέρος έναν από τους δασκάλους. Τα πουλιά πρέπει να τα βγάζουμε τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα από τις 8.30 πμ έως τις 5 μμ σε ακανόνιστες ώρες. Όταν μετά από καιρό τα καλύτερα έχουν ξεχωρίσει κάνουμε τις τετράδες μας. Πουλί που μία λέει και την άλλη δεν λέει δεν το βάζουμε στην τετράδα γιατί στο διαγωνισμό μάλλον δεν θα τραγουδήσει. Όταν τα πουλιά δεν τραγουδούν τους δίνουμε περισσότερο σκοτάδι και αν χρειαστεί απόλυτο.

Όταν έχουμε απόλυτο σκοτάδι πρέπει να προσέξουμε να μην χάσουν τον προσανατολισμό τους. Δηλαδή πότε ξημερώνει και πότε νυχτώνει

Για να το επιτύχουμε αυτό ανοίγουμε την κουρτίνα το πρωί για να καταλάβουν ότι ξημέρωσε και την κλείνουμε μετά από μισή ώρα.

Ταυτόχρονα ταΐζουμε.

ΜΙΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

• Οι καλοί μαθητές μπαίνουν στο πάνω ράφι του ωδείου.

• Σταδιακά πλησιάζουμε τα πουλιά την ώρα του στησίματος στο μισό μέτρο ώστε να συνηθίσουν την ανθρώπινη παρουσία.

• Απομακρύνουμε αμέσως τα πουλιά με αρνητικές και ενοχλητικές φωνές.